Celozrnný kynutý koláč

Tak jsem se konečně donutila a začala jsem si teda psát blog, dlouho jsem nad tím váhala, protože jsem dost časově vytížená, ale tahle myšlenka mě nikdy neopustila, takže jsem věděla, že dřív nebo později se to stejně stane, tak proč ne zrovna teď. Tak tady je tedy můj první příspěvek.







Na těsto:
- 250 ml plnotučného mléka
- 65 g třtinového cukru
- 500 g celozrnné pšeničné mouky
- 35 g čerstvého droždí
- špetka soli
- 2 žloutky
- 115 g másla
- 1 lžička vanilkového cukru

Na náplň:
- 250 g tvarohu, třtinový cukr, 1 vajíčko, popřípadě trochu mléka
- 200 g máku, 80 g třtinového cukru, 1 lžička skořice, 100 ml mléka 

Drobenka:
- 60g másla
- 60g tinového cukru
- 130 g celozrnné pšeničné mouky    

Těsto mi zpracovává můj kuchyňský robot, nechám ho cca 1,5 hodiny kynout. Někdy při promíchávání těsta ještě musím trochu mouky do těsta přidat
Než těsto nakyne tak si připravím nádivky, tvarohou a makovou. U tvarohové stačí pouze všechny ingredience smíchat. U makové nadivky se všechny ingredience dají do hrnce a nechám je projít varem asi dvě minutky, podle potřeby přidám mléko, když se mi zdá že máková nádivka je hodně hutná.

Na plech vyložený pečícím papírem rozložím těsto, na nádivku používám velký cukrářský ček a tím nádivky nastříkám na těsto, u makové to bývá horší protože je tuhá, ale při troše síly to jde:-). Navrch dám drobenku a dám péct na 170 stupňů asi 20-25 minut.

Těsto a drobenku používám stejnou, ale podle ročního období střídám náplně v létě dávám borůvky, na podzim švestky a přes zimu dávám kombinaci tvaroh, mák a někdy povidla.