Ghí

Když jsem poprvé narazila na ingredienci Ghí, vůbec jsem nevěděla o co jde.

Vlastně jsem na tento název narazila teprve nedávno a od té doby se s Ghí roztrhl pytel a všude o něm najednou čtu a narážím na něj. Myslím si, že je to především tím, že jsem si ho nikdy předtím nevšimla, vždyť do obchodu se zdravou výživou chodím docela často a hle najednou tam bylo v ledničce. Ajurvédské kafe si vařím každý den a najednou zjistím, že Ghí je pro ně skoro posvátné. A do třetice, moje oblíbená znalkyně surovin Margit Slimáková zveřejnila na svých stránkách článek o tom, jaké oleje a tuky jsou nejlepší ve studené kuchyni a jaké v teplé.

Do přečtení jejího článku jsem do každého koláče dávala buď olej, nebo máslo (změklé, při pokojové teplotě). Teď už dělám jenom Ghí a věřte, že taková zeleninka nebo omeletka osmažená na Ghí je úplně o něčem jiném.

Co je pro Italy olivový olej to je pro Indy Ghí. 



Použila jsem 1 kg másla. Nechala jsem jej dojít do varu a pak jsem teplotu hned snížila a nechala na mírném plameni vařit 30 minut. 

Mezitím jsem se od Ghí nehnula a pravidelně jsem odebírala pěnu na povrchu. 

Po 30 minutách se pěna už skoro netvořila, takže jsem si připravila sklenici, kterou jsem předem vyvařila a usušila.

Přes plátýnko jsem Ghí do sklenice nalila. Plátýnkem se dobře přecedí malé zbytečky pěny a bílkovina, která se dělá naspodu hrnce.

Při vaření Ghí by se nemělo moc odbíhat, doporučuji ho raději hlídat, ať ho nemusíte ve finále vyhodit.

Mimo ledničku by mělo vydržet až 6 měsíců, ale já ho raději dala do ledničky.


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky