Jahodovo-rebarborový koláč

Inspirace: Joy the Baker


Recept:

Těsto:
- 1 1/4 hrnku celozrnné mouky
- 1 lžíce třtinového cukru
- 1/2 soli
- 1/2 hrnku rozpuštěného másla
- 1/4 hrnku podmáslí

Náplň:
- 3 stonky rebarbory
-500 g jahod
- 1/2 hrnku třtinového cukru
- 3 lžíce kukuřičného škrobu
- 2 lžíce citrónové šťávy

Drobenka:
- 3/4 hrnku celozrnné mouky
- 1/2 hrnku ovesných vloček
- 1/2 hrnku třtinového cukru
- špetka soli
- 50 g rozpuštěného másla
- 40 g mandlí (plátků)

Suroviny na těsto dáme do kuchyňského robotu a necháme promíchat do doby, až se těsto nelepí ke stěnám. Můžeme těsto vypracovat i rukama. Těsto vytlačíme do kulaté formy a dáme minimálně na 1 hodinu do ledničky.

Mezitím si připravíme náplň. Rebarboru oloupeme a nakrájíme, jahody nakrájíme také a přidáme k rebarboře spolu s cukrem, škrobem a citrónovou šťávou. Pořádně promícháme.

Pak si připravíme drobenku. Všechny suroviny dáme do misky a rukama zpracujeme na drobenku.

Na těsto z ledničky dáme jahodovo-rebarborovou náplň (já jsem trochu šťávy odlila, protože mi jahody s rebarborou pustily podle mne až moc šťávy). Navrch posypeme drobenku a dáme péct do vyhřáté trouby na 200C 20 minut, pak teplotu stáhneme na 150 a pečeme dalších 35 až 45 minut. 

Koláč necháme vychladnout a pak můžeme servírovat. 

 





Komentáře

  1. Ten vypadá fantasticky! Já jsem letos taky zkusila kombinaci jahod a rebarbory a mohla jsem se po ní utlouct. S tou drobenkou to musí být neskutečně dobré :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji on taky je neskutečně dobrý:-) Já jsem si kombinaci jahod s rebarborou oblíbila vloni, když jsem poprvé ochutnala jahodovo-rebarborový džem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky