Ořechový karamelový koláč

K tomuto koláči jsem se dopracovala po dlouhéééém hledání receptu na ořechovo-karamelové řezy, bývají totiž v cukrárnách a já ty ořechové trojhránky mám prostě hrozně moc ráda, ale dokážu si představit co tam všechno v cukrárnách dávají. Chtěla jsem si upéct svoje, opravdové, kvalitní, bez laciných tuků a sladidel.

A tady je výsledek:




Recept:

Těsto:
- 100 g celozrnné mouky
- 150 g špaldové mouky
- 50g třtinového cukru
- 1 žloutek
- špetka soli
- 100g změklého másla
- 3-5 lžic vody

Náplň:
- 250g ořechů (použila jsem vlašské ořechy, mandle, lískové ořechy)
- 3 lžíce dýňových semínek
- 50g másla
- 2 lžíce medu + 2 lžíce třtinového cukru
- 4 lžíce smetany na šlehání

V kuchyňském robotu připravíme těsto. Vodu přidáváme naposled a přidávejte ji postupně, aby těsto bylo nakonec krásně hladké a pevné. Mělo by se podobat lineckému těstu.

Formu vymažeme máslem a těsto do ní vymačkáme, kdo chce může těsto nejprve vyválet a pak ho přendat do formy, já si ho vždycky prsty rozmačkám, když jde tedy o menší formy.

Takto připravené těsto ve formě dáme alespoň na půl hodiny do ledničky.

Předehřejeme troubu na 170C. Formu vložíme do vyhřáté trouby a pečeme 10 minut. Mezitím si připravíme ořechovou náplň.

Do větší mísy dáme ořechy, můžete je nechat celé,  nebo je trochu rozsekat. V kastrůlku rozehřejte máslo, přidejte med, cukr a až se cukr úplně rozpustí, tak vmíchejte smetanu a pořádně promíchejte. Pak tuto směs přidejte k ořechům a promíchejte. Takto připravenou ořechovou náplň dáme na předpečené těsto a vrátíme do trouby. Pečeme cca 20 minut. Řezy krájíme, až když úplně vychladnou.



Komentáře

Oblíbené příspěvky