Cantuccini

Cantuccini jsou toskánské sušenky. Na internetu najdete nepřeberné množství receptů. Některé s mandlemi, jiné s lískovými oříšky, některé jsou čokoládové.

Cantuccini jsem si dříve kupovala v obchodech s italskými lahůdkami, ale po těch posledních, kde v ingrediencích byl i rostliný tuk, jsem se rozhodla, že je začnu péct doma.

Jsou opravdu moc jednoduché,  můžete si je napéct do zásoby, protože vám dlouho vydrží. Ať zkusíte jakýkoliv recept, všechny Cantuccini mají jedno společné - jsou hrozně tvrdé. Italové je napáčejí do sladkého dezretního vína - Vino Santo, já si je namáčím do černého čaje nebo kávy.

Recept jsem převzala od Emanuela Ridiho.



Ingredience:

- 2 vejce
- 200g třtinového cukru
- 125g neloupaných mandlí
- 125g loupaných mandlí
- 125g lískových oříšků
- 250g hladké mouky
- 1/2 přášku do pečiva
- 2 lžk citrónové kůry

Postup:

Vejce vyšleháme s cukrem a citronovou kůrou, přidáme mandle a ořechy, kypřící prášek a mouku. Ze směsi vypracujeme těsto. Plech vyložíme pečícím papírem.

Na plechu vytvoříme z těsta 2 stejné válečky, které pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů asi 25min.

Ještě za tepla nakrájíme na stejně široké proužky a necháme je dojít v otevřené ještě teplé troubě. 

Sušenky můžeme uskladnit v plechové dóze.

Komentáře

  1. Teda cantuccini miluju. Doma je ale raději nepeču, protože se znám a vím, že kdybych je upekla, tak celou dávku sním na posezení... tak si je občas někde dám :-) Výborné jsou klasické s mandlemi, ale chutnaly mi i s pistáciemi :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda cantuccini miluju. Doma je ale raději nepeču, protože se znám a vím, že kdybych je upekla, tak celou dávku sním na posezení... tak si je občas někde dám :-) Výborné jsou klasické s mandlemi, ale chutnaly mi i s pistáciemi :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky