Afghánské sušenky

Tyto krásně křupavé a dobré sušenky pochází z Nového Zélandu. Vybrala jsem si je ze dvou důvodů. Za prvé, musela jsem připravit nějakou dobrotu k prezentaci New Zealand cuisine, a když už jsem musela něco vybrat, tak jsem to chtěla propojit i s pečením na vánoce, protože jako pracující a zároveň studující máma a manželka nemám moc času na pečení různých druhů cukroví.
Sušenky mi moc zachutnaly, jsou jednoduché a cornflaky dodávají základu takovou zvláštní, ale dobrou chuť.

Jo a proč vlastně název Afghánské sušenky, když oni to jsou vlastně novozélandské? No o názvu těchto sušenek se vedou různé diskuze. Jednou z teorií je, že sušenky jsou podobné afghánskému muži, sušenkový základ představuje pleť, čokoládová poleva vlasy a oříšek jejich pokrývku hlavy, tzv. Pakul.

Také jsem četla o teorii, že sušenka se podobá afghánským horám, ale ta první teorie je mi taková sympatičtější.


Na sušenky:
- 170g změklého másla
- 100g třtinového cukru
- 180g hladké mouky
- 3 lžíce kakaa
- 1/2 lžičky prášku na pečení
- 60g rozdrcených cornflaků (dala jsem do sáčku a rozmačkala válečkem)

Na dokončení:
- 150g hořké čokolády
- 2 lžíce smetany na šlehání
- půlky vlašských ořechů

Postup:

Troubu předehřejeme na 180°C a dva plechy vyložíme papírem na pečení.

Máslo vyšleháme s cukrem do pěny. Mouku, kakao a prášek na pečení přesypeme a přidáme k máslu s cukrem. Přidáme nasekané cornflaky a promícháme.

Těsto nabereme lžičkou a rukou vytvoříme kuličku, kterou na plechu zmáčkneme vidličkou nebo prsty. Pečeme 10-12 minut.

Po upečení necháme sušenky vychladnout.

Čokoládu zalijeme horkou smetanou a promícháme. Pokud se čokoláda nerozpustí, tak ji dáme ještě prohřát do vodní lázně.

Lžičkou čokoládovou polevou potřeme sušenku a dáme půlku vlašského ořechu.


Komentáře

Oblíbené příspěvky